Maljorka

Sveiki, keliautojai! Noriu pasidalinti mūsų įspūdžiais Maljorkoje, gal kam pravers. Buvome kovo 14-19d.

Nesirinkome jokio 5 žvaigzdčių viešbučio su all inclusive, o miegojome kiekvieną kartą vis kitoje salos dalyje. Jei kam idomu, galėsiu parašyti kur, nes už naktį mokėjome nuo 26 iki 60eu. Man svarbu buvo tik tai, kad kambario nereikėtų dalintis su kitais, check in 24h ir būtu švaru. Mano vyras norėjo netoli vandens.

Oro uoste išsinuomojome mašiną, – per economycarrentals su kasko draudimu. Mašina nuomojomės internetu, kainavo 65 eur (Jei kas atsitiktu 1100eur patiems primokėti). Kai buvome vietoje mums pasiūlė naują 2018m VW Polo – tik 20 km pravažiuota ir mes pirmi vairuotojai tik už 3eu/diena daugiau. Aišku mano vyrui užsireikė būtinai to Polo. Paėmem. Bet paėmėm papildomai pilną kasko draudimą už 20 eur/dienai. Gavome bonusą – antrą vairuotoją už dyką. Taip būtų kainavę kažkiek papildomai, bet nzn kiek. Žodžiu, labai patariu pasiimti pilną kasko draudimą, nes nors ir pats gerai vairuoji, negali atsakyti už kitus! Mums kažkoks piktas žmogelis su raktu perbraukė per vairuotojo dureles, o dar kartą nepasigailėjome, kad turime draudimą kai prie švyturio stovejimo aikštelėje kitas važiuodamas pro šalį su savo veidrodėliu nubraukė mūsų veidrodėlį. Gerai, kad nieko nesimato, bet galėjo ir blogiau baigtis. Taip kad, tikrai nesigailiu, kad paėmėme šitą draudimą.

Kol nusileidome, susitvarkėme mašinos reikalus ir įsichekinome (pirma nakvyne Can Pastilla) jau buvo vėloka, tai patraukėme į Palmą pavalgyti ir pasivaikščioti. Draugai rekomendavo vieną ispaniško maisto restoraną 7 machos, kuris priklauso lietuviui (https://7machos.live). Buvo labai skanu!!! Restoranas randasi netoli lankytinų objektų Palmoje. Per valandą apėjome gražų ratą ir pasigrožėjome naktine Palma. Beja po 20 val nemokamos parkingas. Bent jau toje gatvėje prie restorano.

Kitą rytą atsikėlėme anksti ir nurūkome prie katedros. Prie pat yra požeminė parkavimo aišktė, už 2val. sumokėjome apie 4eu. Labai patogu nes nereikėjo toli eiti. Vietoje buvome 9val. Tai buvo labai faina ir tuščia. Visiškai kitoks vaizdas nei naktį prieš tai. Prie pat katedros stovi karališki rūmai “la almudaina”. Į katedros vidų nėjome (7eur), bet ėjome į rūmus (7eur), kuriuose mums labai patiko! Beja abu objektai atsidaro tik 10val. Prieš 10 buvo pilna žmonių ir pardavėjų su adijalais, kurie visokias plagijuotas tašes, batus ir magnetus pardavinėja. Jei norit gražių foto, patariu atvažiuoti anksčiau.

Aš dar norėjau nueiti i arabiškas pirtis (2.50eu), bet vyras atkalbėjo ir į Castell de Bellver (lygtai 4eu), bet jis norėjo labiau gamtos ir sakė pastatų pradžiai jam užtenka. Nuvažiavome i Sant Elm miesteli. Tikras rojus!! Vos pora žmonių, vaizdai pasakiški! Galėsi atsisėsti ant suoliuko ir valandų valandas grožėtis žydru vandeniu ir maža salyte priešais. Miestelis labai mažas, bet tikrai vertas dėmesio. Tikrai nesigailiu, kad arabiškas pirtis iškeitėme į šitą vaizdą! Beja parkingas nemokamas. Iš tikrųjų net nemačiau mokamų aikštelių, nes miestelis tikrai labai mažiukas..

Toliau patraukėme i Valldemossa. Mažos siauros gatvelės, miestukas irgi turi šarmo. Kadangi jau praalkome, pasirinkome restoraną Troya su gražiu vaizdu. Maisto pasirinkimas nebuvo labai didelis, bet buvo skanu. Sumokėjome už pietus dviem 45eu. Man Valdemossa tikrai pasirodė graži, o mano vyrui nepatiko. Bet čia manau skonio reikalas. Jam trūko vandens.
Patraukėme į Port de Sóller. Šita vietovė mano vyrui paliko didžiausia įspudį iš visų, kuriuose gyvenome. Jei dar kartą atvyksime į Maljorka, greičiausiai apsistosime čia. Įlanka pilna kavinių ir restoranų. Nors turiu pridurti, kad kovo mėnesį labai daug dar uždaryta, kaip ir kitose salos dalyse. Mes grožėjomės šiuo Portu de Sóller vakare ir kitą rytą. Tikrai labai labai gražu! Patariu aplankyti!

Vėlgi atsikėlę anksti patraukėme su mūsu Polo prie “Gorg Blau Stausee” (nzn kaip lietuviškai šitas ežeras/tvenkinys). Čia negalima maudytis, nes tai jų geriamojo vandens šaltinis. Labai gražus skaidrus vanduo. Mes sustojome kažkokioje aikštelėje, kur stovejo tik girininkų mašina. Ten padarytas toks miškelis su aikštele, kur galima grilinti ir per ten galima nueiti iki pat vandens. Nežinau ar legalu, bet girininkai nieko nesakė. Bet manau ten taip užslėpta, kad niekas neranda, todėl buvome vienintėliai ten. Arba todėl, kad vėlgi mes ankstyvi. Tada pavažiavome toliau į oficialią apžvalgos aikštelę. Vaizdas gniaužia kvapą!

Vėliau patraukėme serpantinais (Sa Calobre) link Torent de Pareis. Važiavimas serpantinais ganėtinai didelis iššūkis, o beto labai daug dviratininkų! Būtinai pravažiuokite šia gatve. Torrent de Pareis buvo irgi gražu. Bet tikejausi daugiau wow. Mes ten buvome apie 14-15val ir buvo pilna žmonių! Kaip skruzdelyne. Pora turistinių autobusų buvo katik atvažiavę. Nenorėčiau sužinoti kas ten dedasi kokį liepos mėnesį. Yra mokamas parkingas, bet po kaire puse yra gal 5-6 vietos nemokamo. Mums atvažiavus, kaip tik atsilaisvino vieta. Vėl pasisekė.
Kadangi po tiek daug važiavimo atėjo laikas užsipilti kuro, patraukėme į artimiausią degalinę, kuri buvo už valandos kelio! Taip atsidureme Pollençoje. Labai fainas ir jaukus paplūdimys. Prisėdome viename restoranėlyje (Tolo’s) papietauti. Kainos nesikandžioja. Skani pica (ir labai didelė, vienos būtų mums dviems užtekę) ir labai skani Sangria! Beja čia susirenka labai daug dviratininkų, nes savininkas buvęs profesionalus dviratininkas ir šis restoranas tarp dviratininkų būtina atrakcija maljorkoje. Šitai papasakojo mums dviratininkai prie gretimo staliuko.
Trečią naktį praleidom Can Picafort miestelyje. Mano vyras praminė jį vaiduoklių miestu, nes jame sutikome gal kokius 5 žmones tą vakarą. Viskas buvo uždaryta! Bet man tai netrukdė, nes visą papludimį turėjome tik sau! Kita ryta išsikrapštėme šiek tiek vėliau, nes viešbutis tik nuo puses 9 siūlė pusryčius. Patraukėme link Cap of Fermentor švyturio. Link ten vedė siauros ir vingiuotos gatvelės. Pirmiausia sustojome Mirador des Colomer. Vaizdai pasakiški! Mes ten buvome apie 10-10:30 ir buvo jau pakankamai žmonių. Kai jau ruošėmės važiuoti toliau atvažiavo trys pilni turistų autobusai! Taip, kad tikrai geriau atvažiuoti anksčiau! Beja ten galima nemokamai parkuotis, bet ganėtinai mažai vietų. Vėliau pakilome dar siauresniu keliuku prie Albercutx watchtower. Nevaziuokite iki pat virsaus, nes nebus kur pastatyti mašinos. Mes likus kokioms 10min pėstute palikome stoveti automobili ir labai dziaugėmės nes ten viršuj jau visi pykosi, nes kažkas kažką užstatė.

Pasigrožėję vaizdais pasukome link įžymiojo Cap of Fermentor. Iš tikrųjų tai nusivylėme, nes tikrai nieko įspūdingo. Bet gal todėl tokia nuomonė, nes buvo sausakimša nuo žmonių. Kad gauti vietą mašinai pastatyti laukėme kokias 40min. Čia beja mums ir nubraukė veidrodelį. Nzn gal mes jau buvom išsekę nuo kaitrios saulės, gal pervargę nuo laukimo, bet kažkaip man tas aplankymas nepasiteisino. Bet pripažinsiu, iš tolo tas švyturys labai gražiai atrodo!
Su tuščiais pilvais dar karta patraukeme i Pollença. Aplankeme ispaniską restoraną Swing! Labai labai skaniai papietavome! Netoli stovi toks kaip ir tiltukas, nukrautas akmenimis! Galima gražių foto pasidaryti! Įsicheckinę į viešbutį Alcudijoje ir laimingi, kad gavome dėl neaiškių priežasčių upgrade ir nuostabiausia dviejų kambarių butuką. Nusprendėme nuvykti iki Castell de Capdepera (3eu). Deja nepažiūrėjom oficialioj svetainej lankymo valandų, o pasiklioviau informacija viename bloge, kad nuo kovo 16d pilis atidaryta iki 20h. Deja! Iki balandžio – iki 17h o tik nuo balandžio 1d iki 20h. Pasigrožėjome pilimi iš tolo! Bet nebūtų to blogo, kas neišeitų į gerą – nusprendėme nuvykti prie vandens ir atradome nerealia panoramą! Aš būčiau galėjusi ten valandų valandas sėdėti ir klausytis bangų ošimo! Beja ten nebuvo nei vieno žmogaus! Tik ramuma, mes ir gamta! Ta vietelė yra važiuojant link Capdepera švyturio.

Grįžę pasivaikščiojome Alcudia miestelio pakrante. Šiaip jis toks irgi nieko. Bet kadangi mes jau vėlai vakare ten buvom ir kitą rytą anksti išvažiavome, negaliu nieko plačiau papasakoti.
Paskutinę kelionės dieną nusprendėme pradėti nuo Castel de Santueri. Bet kadangi mums šios kelionės metu nesiseka su pilimis, tai ir ši buvo uždaryta. Ja galima tik nuo balandžio 1d aplankyti. Bet nieko, ji buvo vis vien pakeliui, o ir nuo kalno pasigrožėjome gražiais vaizdais.
Pirmutinis planas buvo aplankyti Zoo Safari, bet mano vyras prisižiūrėjo youtubej filmukų, kad labai negeromis sąlygomis ten laikomi gyvūnai, tai stovėjome prieš dilemą: nevažiuoti ir jų finansiškai neremti, bet gal tada bus dar blogiau gyvunams? Ar važiuoti ir remti? Bet tada galbut niekas nesikeis… Po ilgu diskusiju praleidom šitą atrakciją ir patraukėm į kaktusų parką (įėjimas 10,50eu), kuris mums labai patiko jau db, nors ne visi augalai dar savo gražume buvo. Jau įsivaizduoju kaip ten grazu vasarą.

Prisigrožėję nuostabiais kaktusais ir gražuolėmis palmėmis patraukeme i Port Cala Figuera. Siūlau būtinai aplankyti ir ten pasivaikščioti. Ten yra buvęs mažas žvejų kaimelis su daug valtelių. Man asmeniškai labai patiko.

Kadangi mūsų skrydis kitą rytą ganėtinai anksti buvo ir mūsų polo reikėjo iki 7h ryto priduoti, pasirinkome paskutinei nakvynei miestuka (S’Arenal) netoli oro uosto. Na ten tikrai nenorėčiau praleisti visų atostogų. Ten manau vien tusovčikai apsistoja. Bet kas tik patūsinti važiuoja tai manau gal ten pats tas! 😀 Mūsų paskutinis viešbutukas buvo su popierinėm sienom ir kai kas nors nuleisdavo wc vandenį, tai aš pagalvodavau, kad kazkas pas mus į kambarį sieną griauna. Bet nėra ko norėti, kai už naktį tik 26eu moki todėl nesiskundžiu.
Kitą rytą pridavėm mašiną. Tam parkinge stovi toks kioskelis, kuriame sėdi žmogutis nuo 7h ryto, jei automobilį anksčiau priduodate, tai tiesiog reikia raktelius įmesti į pašto dėžutę. Beja nepamirškite išsiurbti mašinos. Mes prinešėme smėlio, o apie tai pagalvojome tik kai jau mašina pridavinejome. Malonumas kainavo 30eu. Bet nieko, kita karta nebepamiršim. Tikiuosi, kad nebuvo labai nuobodu skaityti, gal kai kas rado vieną kitą naudingą patarimą.

Mes nuvažiavome iš viso 728km, nes apvažiavome visą salą ratu, pamatėme maljorką įvairiausiomis spalvomis. Tiek grožio nesitikėjau! Kas nebuvo, tikrai rekomenduoju iš visos širdies. Beja, kas mane labai pozityviai nustebino: Labai daug gražių žaidimų aikštelių vaikams, kiekviename miestelyje!