Portugalija – šiaurinė portugalijos dalis

Tęsinys iš straipsnio – “Portugalija – Portas”.

KETVIRTOJI DIENA

Iš Porto metro atvykstame į oro uostą ir pažymėtoje vietoje laukiame mūsų nuomos automobilio, kuris turi nuvežti į nuomos punktą. Deja, jis neatvyksta. Palaukus 20 minučių tenka skambinti į nuomos punktą ir dar laukti, kol atvažiuos mūsų pasiimti. Visos mažesnės ir pigesnės automobilių nuomos įmonės yra įsikūrusios toliau nuo oro uostų ir klientus pasiima savo transportu. Po keliolikos minučių privažiuoja mūsų autobusiukas ir netrukus jau mes nuomos punkte. Gauname dyzelinę ford fiestą su ~90 proc. Pilnumo baku. Taip ir pažymima nuomos lape. Nors iš tiesų, ten jau iš karto mažiau kuro, tačiau tai pasimato tik šiek tiek pavažiavus, tačiau su jais aiškintis visai nėra noro.

Šios dienos pirmoji lankytina vieta – Braga, o tiksliau „Bom Jesus do Monte” – šventovė, kuri išvertus į lietuvių kalbą reiškia – gerasis Jėzus ant kalno. Nuo čia atsiveria nuostabi panorama į miestą. Koplyčia yra labai mėgstama piligrimų. Apžiūrėję visą „Bom Jesus do Monte” kompleksą, leidžiamės žemyn į Bragos centrą. Senamiestis nėra didelis, tačiau jaukus.

Užsukame ir į Bragos katedrą, kuri stovi nuo XIIa. ir yra laikoma seniausia Portugalioje. Ji savo stilimi įkvėpė daugelį kitų bažnyčių. Pažvelgus į katedros bokštus, žvilgsnį patraukia Mergelės Marijos ir vaiko statula, kurie simbolizuoją gyvenimą ir vaisingumą. Čia dažnai atvyksta melstis tos poros, kurios negali susilaukti vaikų. Pačioje katedroje pakėlus akis jus nustebins, kokios aukštos gotikinio stiliaus lubos, kurių viršuje matyti paauksuoti akcentai. Katedroje saugomas lobynas ir muziejus, kuris prižiūrėtojams leidus, atveriamas turistams ekskursijų metu.

Pavaikštinėję ir papietavę traukiame į “Viana do Castelo”. Šis miestelis yra įsikūręs ant Limos upės kranto, dar kitaip vadinamas “Limos upės princese”. “Viana do Castelo” mus patraukė dėl Santa Luzia kalvos – nuo kurios atsiveria nuostabūs vaizdai. Čia stovi šv. Liusės bažnyčia. Prisipažinsiu – nesu labai didelis bažnyčių ir muziejų gerbėjas, bet čia tikrai verta atvykti. O jei dar šviestų saulė, tuomet vaizdas būtų dar išpūdingesnis. Apsižiūrėję keliaujame į Aveiro miestelį.

Aveiro miestelis nėra labai pamėgtas turistų, tačiau turi gražią, seną traukinių stotį. Kuri išpuošta įvairiais piešiniais. Atrodo, kad ji palikta likimo valiai, nes šalia senosios yra pastatyta nauja, moderni geležinkelio stotis. Čia pat, kitoje gatvės pusėje, prisėdame kavinėje atsigerti kavytės ir suvalgyti tradicinį portugalų pyragėlį. Pasistiprinę pasižvalgome po nediduką senamiestį ir traukiame link nakvynės vietos.

Nakvynę užsisakėme Barra miestelyje, kuris yra netaip toli nuo vandenyno. Atvykę apsistojame ir skubame pabraidžioti po vandenyną. Paplūdimys „lietuviškas“, su daug smėlio ir šiokiomis tokiomis kopomis. Oras gana vėsokas, o vanduo dar šaltesnis. Besimaudančių nematyti, o mes irgi neišdrįstame išsimaudyti.

PENKTOJI DIENA

Pirmiausiai vykstame į Leiros miestą aplankyti pilies. Ši pilis yra įsikūrusi ant kalno ir nuo jos matyti visas Leiros miestas. Pavaikštinėjame, pažiūrinėjame ir traukiame toliau. Sekantis mūsų lankytinas objektas turėjo būti Batalha, tačiau nusprendžiame, kad pilių ir bažnyčių pakanka ir šį kartą Batalhos miestą praleisim. Keliaujam toliau į Nazare miestelį. Pats miestelis nėra ypatingas ir primena Palangą, tačiau jis yra įsikuręs šalia didelių uolų. Taigi pirmiausiai ir važiuojame pasigrožėti vaizdu nuo uolų. O vaizdai nuo čia tikrai stulbinantys. Apžiūrime švyturį ir einame į kavinę, kuri pastatyta ant šio kalno atbrailos.

Pro kavinės langus matyti visas miestelio paplūdimys. Čia užsisakome vietinį šašlyką – t.y ant iešmo keptas jūros gėrybių rinkinį, kuris buvo labai gardus. Pasistiprinę leidžiamės nuo kalno į paplūdimį, šiek tiek pasideginti ir pailsinti kojas.

Pailsėję prie vandenyno, traukiame į „Obidos“ miestelį. Jis ypatingas tuo, kad jį juosia stora pilies siena. Taigi, leidžiamės paklaidžioti siauromis senamiesčio gatvelėmis tarp mažų baltų namukų. Obidos pilis buvo pastatyta romėnų laikais. Vėliau ją prapletė karaliavę maurai. Pilis buvo sugriauta žemės drebėjimo, tačiau atstatyta ir dabar joje yra įsikūręs viešbutis. Viena iš atrakcijų miestelyje yra pasivaikščiojimas miesto sienomis, kurios yra atviros lankytojams. Senamiesčio gatvytės pilnos turistų ir suvenyrų pardavėjų.

Antrai nakvynei pasirinkome „Peniches“ miestelį. Jis įsikūręs prie vandenyno, nedideliame iškišulyje. Apsistoję viešbutyje, skubame apžiūrėti vandenyno, kol saulelė dar visiškai nenusileido. Pavaikštinėjame ant vandenyno nuskalautų uolų, bei aplankome netoliese esantį švyturį.

ŠEŠTOJI DIENA:

Atsikėlę aplankome miestelio centrą, apžiūrime Peniches fortą ir leidžiamės tolyn į kelionę, palei vandenyną. Dar nepasiekus Ericeiros miestelio atsiveria puikūs vaizdai. Ericeira – tai žvejų miestelis, kuris užburs savo pakrantės grožiu ir aukštais skardžiais bei visai ant krašto stūksančiais namais… Ilgai čia neužsibūname, dar nemažai kelio prieš akis.

Kita mūsų stotelė – Sintra. „Tai nuostabus miestelis kalnuose su pilimis“ – bent taip jau rašo, kelionių knygos. Po truputėli kylame siauromis gatvelėmis į viršų. Iš daugybės turistų suprantame, kad čia mėgstama lankytojų vieta. Pačiame miestelyje nerandame kur pastatyti automobilio, todėl kylame vis aukštyn, kol galiausiai privažiuojame Maurų pilį. Mieste yra trys populiauriausi rūmai ir pilys: Maurų pilis, Penos rūmai primenantys arabišką stilių, Monseratės rūmai. Čia galima įsigyti bilietą visoms trim pilims arba kažkuriai vienai atskirai. Kadangi laiko neturime labai daug, apsilankome tik maurų pilyje. Arba jeigu tiksliau – griuvėsiuose. Vaizdai gražūs, bet turbūt antrą kartą čia sugrėžti nenorėčiau. Kodel ? – Nežinau. Galbūt dėl to, kad begalė turistų, ar dėl to, kad labai daug laiko sugaišome.

Šiandienai dar esu numatęs porą portugališkų laukinių paplūdimių, kurie mums bus pakeliui. Pirmasis – „Adraga Beach“. Jį randame nesunkiai, laukiniu paplūdimiu vadinti gal ir nėra labai teisinga, nes čia yra asfaltuota aikštelė, kavinė ir net dušas. Na, bet vaizdai tikrai labai gražūs. Praleisti čia visą dieną tikrai būtų malonu. Mums pasitaikė gana audringa diena, taigi besimaudančių čia nebuvo.

Kadangi ir kitas laukinis paplūdimys mums visai pakeliui, todėl mes vykstame jo aplankyti. Tokiose kelionėse navigacija dažnai nuvilia. Dabar taip pat mums nurodė kelią, kuris veda siauromis gatvelėmis ir kiemais. Šiek tiek darosi neramu, nes mūsų keliukas pavirto žvyrkeliu. Vienoje pusėje kalnas, kitoje šlaitas, o apsisukti nėra kur. Šiek tiek pavažiavę pataikome į asfaltuotą kelią. Iškart ramiau. Matyt navigacija sugalvojo nurėžti kampą… 10 minučių kelio ir matome nuorodą į Praia da Ursa (Bear Beach). O čia vėl žvyro keliukas. Pavažiavus vos 100 metrų prasideda visi smagumai: keliuko duobės vis didėja, vietomis jau ir dugnu braukiu, užkliūnu už kelių didesnių akmenų, išsimozoju balose. Tikslą pasiekėme, tačiau automobilis atrodo, kaip po purvo vonių. Tačiau visai nesigailiu, nes tikrai verta, o vaizdai pribloškia jau iš toli…

Aikštelėje tik kelios mašinos ir nei vieno žmogaus. Kaip nueiti iki paplūdimio – ženklų nebėra. Yra tik du keliukai : vienas į kairę, kitas į dešinę. Pasirenkam dešinę ir po truputėli leidžiamės žemyn. Keliukas gal tik 20cm pločio ir vinguriuoja tarp samanų ir uolų. Vietomis taip pastatėja, kad reikia leistis keturiom. Ir čia tikrai praverstų kokie kalniniai batai. Po pusvalandžio kabarojimosi prieiname kalno kraštą. Keliukas baigėsi, o iki vandens dar 3-4 metrai žemyn stačia uola. Matyt pasirinkom ne tą pusę. Žmona griežtai pareiškia, kad antrą kartą tiek žemyn nebesikabaros, taigi belieka prisėsti ir pasigerėti vaizdais iš viršaus.

Toliau traukiame į Cabo De roca švyturį, kuris garsėja stačiomis ir aukštomis uolomis į vandenyną. Pasigrožime nuostabiu saulėlydžiu, atsisveikiname su „Portugalijos vandenynu“ ir traukiame į Lisaboną. Na nevisai į Lisaboną, tiksliau į Lisabonos oro uostą, kur esame užsisakę nakvynę.

O rytoj, rytoj išvykstame į Madeirą!

Kelionės metu aplankėme:

1. Braga – Bom Jesus do Monte (554798, -8.376544)
  2. Bragos Katedra (549707, -8.427165)
  3. Viana do Castelo (704817, -8.836193)
  4. Aveiro traukinių stotis (643853, -8.641067)
  5. Barra kurortas (643594, -8.747910)
  6. Leiria (746454, -8.808307)
  7. Batalha (660183, -8.825430)
  8. Nazare (604553, -9.084795)
  9. Obidos (361207, -9.157079)
  10. Peniche (360245, -9.407881)
  11. Ericeira (967747, -9.419733)
  12. Sintra (Maurų pilis) (790015, -9.389905)
  13. Bear Beach (787842, -9.490479)
  14. Adraga Beach (802292, -9.484632)
  15. Cabo De Roca (780596, -9.497808)
  16. Cacais švyturys (709369, -9.485277)