Portugalija – Porto

PIRMOJI DIENA

Pagaliau atėjo atostogų diena ir ilgai laukta kelionė prasideda. Paskubomis peržiūrime ar visi daiktai sukrauti, apie pietus keliaujame į Kauno oro uostą. Kirtę patikrinimo zoną laukiame savojo lėktuvo. Prabėgus valandėlei jau lipame į Ryanair lėktuvą ir skrendame į Karlshure Baden, o po daugiau nei dviejų valandų mes jau Vokietijoje! Čia, Badene turime užsisakę svečių namus. Gaila, kad nepavyko kelionės iki Porto suplanuoti taip, kad nereiktų persėdimų ir nakvynės. Miestelis labai mažas, toli nenueisi. Kadangi nuskridome sekmadienį, niekas nedirbo, tad įsikuriame savo kambaryje ir laukiame rytojaus.

ANTROJI DIENA

Mūsų skrydis vienas iš pirmųjų. Keliamės anksti ir skubame į oro uostą. Čia užkandame „makdako“ pusryčių, praeiname kontrolės postą ir lipame į lėktuvą. Kelios valandos skrydžio ir mes jau Porte! O dar visa diena prieš akis! Taigi, ilgai nelaukę einame ieškoti metro. Žinau, kad jis turi būti pasiekiamas iš oro uosto teritorijos. Ilgai klaidžioti nereikia, metro visai čia pat. Nusileidus žemyn iš oro uosto ir praėjus gatvę, prieiname metro bilietų aparatus, o ir traukinys iš karto atvažiuoja. Sėdame į metro ir važiuojame link savo tikslo. Džiugu, kad niekur persėsti nereikės, todėl ir tikimybė pasiklysti – labai maža. Didžiają dalį metro yra ne po žeme, o viršuje, todėl mes galime apžiūrėti miestą. Dar tik pusvalandis prabėgo nuo to, kai atskridome į Portą, bet aš jaučiu, kad man čia patiks. Pravažiavus Dom luis tiltą mum laikas lipti. Nuo išlipimo stotelės keliausime pėsčiomis apie 1.5km Douro upės pakrante. Mes pilni entuzijazmo, todėl šis atstumas atrodo įveikiamas ir pėsčiomis. Pusvalandukas ir mes jau netoli savo apartamentų. Tiesa, šiek tiek neramu, ar tai tikrai tas namas, nes Google Maps nerodė tiksliai, bet tikėjomės, kad mūsų lauks šeimininkai. Deja, pietiečiai mėgsta vėluoti. Prie mūsų prisistato garbingo amžiaus vyriškis, kuris mokėjo kalbėti tik portugališkai. Bandė mums padėti , tačiau susikalbėti buvo sudėtinga. Dar kelios minutės ir prie mūsų prisistato buto šeimininkas, o tiksliau firmos atstovas, kuris nuomoja apartamentus. Na pagaliau, mes savo apartamentuose su nuostabiu vaizdu į Douro upę.

Portas - vaizdas pro langa

Šeimininkas atsineša turistinį žemėlapį ir ant jo pažymi lankytinis vietas. Aš paklausiu, į kokią Porto vyno degustaciją geriausiai nueiti. O jis teigia, kad visos jos geros, o geriausia paskutinė, – nes būni girčiausias.

Atsisveikinę su šeimininku, išsikrauname daiktus ir ruošiamės atgal į Porto centrą tuo pačiu keliu kaip ir atėjome. Grįžome prie “Dom Luis“ tilto daugiau apsidairyti, nes nuo jo atsiveria, turbūt, gražiausi Porto vaizdai. Šis tiltas buvo pastatytas 1886m ir sujungė Porto centrą su Vila Nova de Gaia priemesčiu. Tuo metu tai buvo ilgiausias tokio tipo tiltas pasaulyje. Daugelis turistų „maišo“ ir galvoja, kad šis tiltas pastatytas inžinieriaus Gustavo Eifelio, bet iš tiesų „Dom Luis“ pastatė jo mokinys – Téophile Seyrig.

Mūsų atvykimas į Portą sutapo su švento Jono diena (Lietuvoje joninės). Buto šeimininkas sakė, jog mums labai pasisekė, kad atvykome šiandien. Visas Portas švęs, o vakare lauks įspūdingi fejerverkai. Visame mieste, tiek centre ir nuošaliau, žmonės bei kavinės ruošia ir dengia staliukus lauke, kieme ar tiesiog gatvėje, kas mus labai stebino. Vyksta tikra puota, tradiciškai ant grotelių prie pat nosies kepamos sardinės. Visas senamiestis garuoja nuo šios žuvies aromato. Prie vienos nuošalesnės kavinės prisėdome ir mes. Pasirodo, kad šiandien tik specialusis meniu: keptos sardinijos arba kiaulienos kepsneliai ant grotelių. Užsisakome abu. Kaip ir įprasta Portugalijoje gauname užkandžiams: alyvuogių, duonelės ir geldelių. Nors vėliau paaiškėjo, užkandžiai ne už dyką ir dar brangesni nei pagrindinis patiekalas. Na, bet atostogos yra atostogos, todėl galima pasilepinti.

Pasistiprinę keliaujame toliau, senamiesčio link. O čia daugybė prekeivių siūlo įsigyti įvairiaspalvių, mažų ir labai didelių guminių plaktukų. Tik vėliau supratome, kam jie skirti. Praeiviai kiekvienam sutiktam su juo turi suduoti per galvą, o plaktukas dar ir sucypsi. Taip portugalai palinki laimės ateinantiems metams. Man taip pat ne kartą teko gauti per galvą šiuo plaktuku iš praeivių, kadangi pagal portugalus esu gan aukštas, tai visiem miestelėnam labai rūpėjo pasiekti mano galvą. 😉

Pasivaikščioję po senamiestį, traukiame link traukinių stoties. Ši stotis viena iš gražiausių pasaulyje, todėl tikrai verta stabtelti ir užeiti į vidų. Viduje sienos padengtos glazūruotomis keraminėmis plytelėmis, vaizdai ir peizažai tikrai atima amą. Šiam grožiui įrengti autoriui Jorge Colaço prireikė net 11 metų . Atkreipkite dėmesį į baltai mėlynas keramines plyteles, kuriose vaizduojama transporto istorija, istorinių mūšių scenos bei Karaliaus Joao I ir Lankasterio Karalienės Philippos atvaizdai. Stoties eksterjeras stulbinamai gražus, dėl mansardinio stogo ir akmeninio fasado primenantis XIX a. paryžietišką architektūrą.

Toliau keliaujame link Porto katedros, kuri stovi ant kalvos ir tarsi žvelgia į miestą iš viršaus. Seniau ši bažnyčia buvo Porto tvirtovės dalis. Vienas iš įspūdingiausių reginių katedroje yra gotikinis langas-rožė. Deja, mūsų lankymosi metu katedra jau buvo uždaryta.

Šios dienos ekskursiją baigiame, o grįždami į „savo“ apartamentus Vila Nova de Gaia, sustojame prie Douro upės kranto, kartu su didelia minia miestiečių stebėti įspūdingų fejerverkų. Greitai jau bus 24:00, – atrodo, kad visi Porto gyventojai ir svečiai susirinkę vienoje vietoje laukia šventės finalo. O fejerverkai išties nuostabūs ir įspūdingi.

TREČIOJI DIENA

Po pusryčių keliaujame Douro upes pakrante senamieščio link. Šiandien planuojame išsinuomoti dviračius ir apvažiuoti neišvaikščiotus kampelius. Deja, mūsų nusivylimui, šiandien dviračių nuomos punktai nedirba, o kojų nuovargis dar jaučiasi nuo vakar. Pasidairę pamatėme informacijos centruose siūlomus pažintinius turus po miestą. Porte kursuoja turo autobusai, kur galima išlipti ir įlipti vis kitoje stotelėje. Išsirinkome vieną turą į kurį įeina: turo autobusas, plaukimas laivu Douro upe, ekskursija po Porto vyno gamyklą, vyno degustacija ir fado koncertas. Ištiesų labai puikus rinkinukas. Kadangi dangus šiek tiek niaukstosi, tad kol dar nepradėjo lyti, pirmiausiai nusprendžiame plaukti laivu. Plaukiame po 7-niais porto tiltais pirmyn ir atgal.

Po ekskursijos laivais keliaujame į vyno degustaciją. Degustacija labai simbolinė, o tiksliau tai skirta prisivylioti turistus. Gauname išsirinkti po vieną vyno rūšį, o jei norisi daugiau tenka nusipirki ir paragauti. Gaila, tačiau čia niekas nepasakoja apie vyno istoriją ir jo rūšis, tačiau interjere daug aprašymų ir plakatų su istorijos ir vyno rūšių aprašymais, tad skanaujant saldųjų vyną galima susipažinti iš arčiau su šiuo gėrimu. Porto vynas, arba kitaip – portveinas – yra kilęs iš Porto ir jo apylinkių. Eksportuodami vyną į kitas šalis portugalai įpildavo vyno spirito, kad kelionėje šis neprarūgtų. Taigi plukdomas vynas įgaudavo brendžio poskonį, kuris dabar yra neatsiejamas nuo Porto vynų. Portveinas skirstomas į Ruby, Branco, Tawny ir Vintage kategorijas. Mums labiausiai patiko Tawny ir Vintage. Po degustacijos linksmiau ir šilčiau.

Toliau traukiame į vyno daryklą. Skrajutės žemėlapyje vieta pažymėta tik apytiksliai, o tikslaus jos adreso navigacija neranda. Šiek tiek paklaidžioję, mes jau vyno darykloje. Labai gaila, bet į daryklą po vieną neįleidžia, o angliškai kalbanti ekskursija bus tik po poros valandų, tad negaišdami keliaujame ieškoti turo autobuso stotelės.

Turų autobusai yra dviejų aukštų, kur antrasis be stogo. Mes įsitaisome pačiame priekyje, antrajame aukšte. Autobusas važiuoja iš priemesčio per tiltą, dalį senamiesčio, toliau naujais rajonais iki vandenyno ir tuomet grįžta Douro upės pakrante. Įdomiausia turo dalis yra centras ir senamiestis, o link vandenyno važiuoti nelabai verta. Kelionė trunka gana ilgai, bet kas nori pailsėti ir pasnausti tai tikrai suspėsite. Žinoma, dviračiais apvažiuoti Portą būtų buvę kur kas smagiau, nors ir sunkiau, nes Portas labai kalnuotas ir mynti pedalus būtų nelengva.

Po turo nusprendžiame išbandyti funikulierių, kuris kelia link Porto Katedros. Džiaugiamės puikia atrakcija ir sutaupytomis jėgomis. Katedrą apžiūrime antrą kartą, tik šiandien dienos metu.

Dom Luis tiltas jungia du kalnus ir yra dviejų aukštų, antru aukštu mes keliaujame nuo Katedros link namų. Pirmas tilto aukštas yra palei Douro upę, kur galima važiuoti automobiliu. O antras aukštas sujungia kalnų viršunes, kur galima eiti pėščiomis arba važiuoti metro. Tikrai rekomenduoju pereiti pėščiomis tilto viršumi, nes atsiveria nuostabios panoramos. O už tilto galima užlipti į aukščiausią Porto apžvalgos eikštelę prie „Mosteiro da Serra do Pilar“.

Po apžvalgos keliaujame siauromis gatvelėmis link namų.

KETVIRTOJI DIENA

Kad ir kaip būtų gaila, bet šiandien tenka atsisveikinti su Portu ir keliauti toliau po Portugaliją. Tolimesnis mūsų kelionės planas yra pasiėmus automobilį iš oro uosto, važiuoti dvi dienas palei vandenyną link Lisabonos, aplankant kitus miestus ir miestelius.

Taigi susipakuojam daiktus ir keliaujam palei Douro upe link metro stotelės. Pakeliui norėjome pasikelti keltuvais (cable car) ir apžiūrėti senamiestį, bet vėl mūsų nusivilimui, keltuvai nedirbo. Teko į kalną užlipti pėščiomis. Neilgai laukę, sėdam į metro ir akimis lydime miestą. Porto miestas nuostabus – mes čia būtinai grįšime ir aplankysime tas vietas, kurių šį kartą nepavyko aplankyti.

PORTE REKOMENDUOJAME APLANKYTI:

Buvai Porte? Pasidalink savo įspūdžiais!